Find the pure connection with your inner being, your soul.

tiistai 21. maaliskuuta 2017

Hyvinvointini Aakkoset


A urinkotervehdys
Jokainen aamu alkaa paremmin, jos jaksaa raahautua joogamatolle ja tehdä edes muutaman kierroksen aurinkotervehdyksiä.

B -vitamiini
Lähes vegaanina minulle on tärkeää huolehtia erityisesti B12-vitamiinin saannista. Oli aikoja, jolloin en "jaksanut" huolehtia tästä ja sain kyllä heti vihaisia viestejä kropaltani.

C onnection
Yhteys itseen, muihin, luontoon, universumiin..

D elfiini
Olen rakastanut valaita ja delfiinejä koko ikäni. Kun katson vaikkapa videota delfiineistä tai valaista, jostain syystä tunnen valtavaa rauhaa ja iloa. Pienenä katsoin haltioituneena Free Willy -leffoja (katson muuten edelleen 😉) ja Särkänniemessä kohokohta oli päästä delfinaarioon. Sittemmin olen onneksi ymmärtänyt, etteivät delfiinit kuulu sirkuseläimiksi! Yksi suurimmista haaveistani on nähdä joskus sekä delfiinejä että valaita onnellisena niiden luonnollisessa kasvuympäristössä.

E steettisyys
Olen hyvin esteettinen ihminen ja pidän kauneudesta ympärilläni, se tuo minulle hyvää oloa.

F ace to face
Rakastan syvällisiä face to face -käytäviä keskusteluja, niissä on sellaista tunnelmaa ja aitoutta mitä ei esimerkiksi puhelinkeskustelussa minusta saa aikaiseksi (olen muutenkin ihan superhuono puhelimeen vastaaja ja takaisin soittaja).



G ranaattiomena
Yksi lempihedelmistäni, jota tulee kuitenkin syötyä melko harvoin sen korkean hinnan takia. Mutta joka kerta kun sitä raaskii ostaa, nauttii siitä 110 prosenttisesti.

H itaus ja hiljaisuus
Haluaisin elää "Slow Living" -ideologian mukaan, mutta minullekin siinä on omat haasteensa. Tykkään kuitenkin elää ja tehdä asioita suhteellisen hitaasti. En missään nimessä ole sellainen "joka paikkaan säntäilevä" -tyyppi, joka tekee itselleen aina kiireen vaikka väkisin. En voisi voida hyvin sellaisella elämäntyylillä, sillä nautin enemmän hitaudesta. Toisaalta joissain asioissa olen todella kärsimätön, ja se juuri tuokin haastetta tähän elämäntyyliin. Haastetta, mutta toisaalta myös tasapainoa. Myös hiljaisuus on minulle tärkeää, ahdistun liiasta hälinästä ja vilskeestä.

I - en millään osannut valita näiden kolmen välillä, joten..
itku
Itken todella paljon, minusta se on puhdistavaa ja vapauttavaa.

intohimo
Elämässä pitää olla asioita joita kohtaan tuntee intohimoa. Sellaisia, jotka saavat aamulla pomppaamaan innostuneena sängystä ylös, keho ja mieli täynnä energiaa.

intuitio
Mikään ei ole niin viisas kuin oma intuitio.

J ärjestys
Kaipaan elämääni ja ympärilleni edes jonkintasoista järjestystä, tai tulen todella ahdistuneeksi.

K olmiyhteys
Keho, mieli ja sielu. Kaikki ovat tiukasti yhteydessä toisiinsa. Kaikista kolmesta tulee huolehtia tasavertaisesti, jotta voi saavuttaa ja ylläpitää kokonaisvaltaista hyvinvointia.

L ukeminen
Katsoin telkkarissa pyörivää uutta Riisutut -sarjaa (pidän muuten valtavasti ohjelman ideasta, nykyisessä kulutusyhteiskunnassa voisimme kaikki yrittää samaa edes muutaman viikon ajan!) ja mietin mitä itse henkilökohtaisesti hakisin kontista. Luultavasti ensimmäisenä valitsisin itselleni ison peiton, mutta kakkosena tulisi ehdottomasti kirja! Lukeminen on ollut minulle rakas harrastus pienestä pitäen ja saan siitä valtavasti myös inspiraatiota yleisesti kaikkeen elämässä.

M editaatio
Meditaatio on minulle edelleen ajoittain todella vaikeaa, ja siksi luulenkin tarvitsevani sitä niin kipeästi.

N auru
Parasta terapiaa on nauraa vatsalihakset kipeiksi ystävien seurassa.

O ma aika
Perhe, läheiset ja ystävät ovat todella tärkeitä, mutta itselleni yhtä tärkeää on myös oma aika. Viihdyn yksikseni ja tarvitsen paljon aikaa itselleni. Olen introvertti ja jatkuva sosiaalinen kanssakäyminen vie minulta valtavasti energiaa.




P ranayama
Hengittäminen on elämän perusedellytys, jota usein pidetään itsestäänselvyytenä. Kun löytää oman hengityksensä ja opettelee sen tiedostamista, voi parantaa hyvinvointiaan huomattavasti.

Q - niin kuin 🌙
Rakastan kuuta ja sen eri vaiheiden seuraamista. Olen myös viime aikoina kiinnittänyt huomiota siihen, miten paljon kuu vaikuttaa elämäämme. Kuussa on jotain mystistä energiaa, jota ei voi selittää, sen voi ainoastaan tuntea.

R akkaus
"The only thing that matters is how much you love."




S moothie
Olen huono syömään säännöllisesti ja muutenkin laiska laittamaan ruokaa. Siksi smoothiet ovat minun kannaltani niin erinomainen keksintö. Niihin saa myös "piilotettua" vaikka mitä superterveellistä (=pahaa) 😂

T ee
Olen addiktoitunut teehen. En kuitenkaan aio huolestua niin kauan kuin juon sitä vähemmän kuin isosiskoni (en ymmärrä miten hänen virtsarakkonsa edes kestää sitä tahtia) 😆

U ni
En tingi yöunistani. Lopetettuani yötyöt paras asia oli ehdottomasti se, että sai nukkua YÖLLÄ ja unirytmi pysyy koko viikon suhteellisen vakaana. Lepoa ja unta ei voi korostaa liikaa!



V alo
Huomasin tänä talvena olevani erityisen alla päin, kun luonnonvaloa ei erityisemmin täällä pohjolassa nähty (toki minulla oli myös huolia jotka vaikuttivat mielialaani). Viime viikkoina olemme kuitenkin saaneet nauttia auringon ihanista säteistä vaikka millä mitalla, ja huomaan heti olevani todella paljon pirteämpi ja energisempi.

X -kromosomi
Naiseudesta on tullut minulle tärkeämpää vuosi vuodelta ja uskon tunteen vahvistuvan mitä enemmän ikää tulee. Mietteitäni naiseudesta voi lukea enemmän täältä.

Y oga 
Mikään ei tuo minulle kokonaisvaltaisesti niin hyvää oloa kuin joogamatolle astuminen.



Z en
Tiedättekö sen zen-olotilan, kun kaikki asiat tuntuvat olevan pään sisällä täydellisessä järjestyksessä ja mikään ei voi horjuttaa mielenrauhaa? En minäkään 😆 Hatarasti muistan, että olen joskus päässyt aika lähelle sellaista olotilaa hetkeksi, mutta siitä on jo aikaa. Tavoittelen kuitenkin sitä kovasti. Luultavasti se tulee kuitenkin silloin, kun lakkaan tavoittelemasta sitä.

Ä iti Maa
Miten paljon kauneutta ja voimaa yksi Äiti voi kantaa käsivarsillaan?

Ö ljyt
Luotan kauneudenhoidossani vahvasti öljyihin - niin sisäisesti kuin ulkoisestikin.


Love & Light
Susanna

2 kommenttia:

Lämmin kiitos kommentistasi <3