Find the pure connection with your inner being, your soul.

lauantai 25. maaliskuuta 2017

Minä Bloggaajana




Sain jo yli kuukausi sitten (hups!) Turkooseja Unelmia -blogin ihanalta Emilialta haasteen, jossa ideana on listata kymmenen faktaa itsestään bloggaajana. Olin vähän rebel ja kirjoitin innostuksissani 11, joten täältä pesee!

Olen tuntenut usein suurta kiitollisuutta ja onnea lukiessani lukijoideni minulle lähettämiä kommentteja ja sähköposteja. Olen hymyillyt leveästi ja joskus tirauttanut jopa liikutuksen kyyneleen. Kun joku sanoo minulle, että olen auttanut häntä kirjoituksillani vaikeassa tilanteessa tai että hän on saanut inspiraatiota terveellisempään elämään minun blogistani, tuntuu se uskomattoman hyvältä. Toisten inspiroiminen, auttaminen ja kannustaminen on juuri sitä, mitä haluan tehdä.

Vaikka blogini on tällä hetkellä minulle harrastus, suhtaudun siihen enimmäkseen kuin työhön. Tämä siksi, että jonain päivänä haluan tämän olevan minulle osa työtäni, muiden juttujen ohella. Haluan kehittyä bloggaajana jatkuvasti ja käytän aikaa itseni kehittämiseen kaikilla mahdollisilla osa-alueilla. Yleisesti käytän blogiini ja kaikkeen siihen liittyvään varmasti triplasti enemmän aikaa kuin mitä esimerkiksi läheiseni voisivat ikinä edes kuvitella.

Parhaat (siis omasta mielestäni parhaat🙊) ja aidoimmat postaukset syntyvät yleensä aivan yllättäen, sen kummempia miettimättä ja suunnittelematta. Saan vain yhtäkkiä jonkun ajatuksen päähäni, mietin asiaa itsekseni ja vasta sen jälkeen tajuan että tästä minun kuuluu kirjoittaa. Yleensä ryntään saman tien koneelle, istun hetken näppäimistö sauhuten ja teksti syntyy kuin itsestään. Näin syntyneet postaukset tallennan yleensä aina ensin luonnoksiin ja annan niiden levätä ainakin vuorokauden. En jostain syystä uskalla julkaista höyrypäissäni kirjoittamiani ajatuksia heti, vaan haluan antaa niiden muhia vielä hetken, vaikka aika usein ne lopulta päätyvät kuitenkin blogiin juuri sellaisinaan.





























Olen todella huono teknisissä asioissa. Onneksi omistan veljen, joka on todellinen nero kaikessa missä itse olen surkea, joten aina on joku jolta voi kysyä neuvoa. Itseasiassa oma huonouteni näissä asioissa johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että minua ei yksinkertaisesti kiinnosta ja olen laiska opettelemaan asioita jotka koen tylsiksi. Toisaalta kun opin jonkin asian, se tuntuu äärettömän hyvältä ja helpottaa elämääni huomattavasti. Usein asiat eivät myöskään loppupeleissä ole niin vaikeita, miksi ne kuvittelen.

Inspiraatiota ja ideoita bloggaamiseen saan oikeastaan kaikkialta ja koko ajan. Kirjoista, lehdistä, muiden blogeista, instagramista, facebookista, uutisista, läheisten ihmisten kanssa käydyistä keskusteluista, luonnosta, kuusta, rakkaudesta, omista fiiliksistä.. Tuntuu, että välillä kuljen täysin "bloggaajan lasit silmillä" ja tarkastelen kaikkea siitä näkökulmasta, voisiko tästä blogata tai millainen kuva tästä tulisi.

Olen perfektionisti. Tai oikeastaan olin ennen, nykyään yritän päästää siitä pikkuhiljaa irti. Saatan kuitenkin käyttää ihan tuhottomasti aikaa joidenkin turhien pikkuasioiden viilaamiseen. Kuten siihen että laitanko tähän kohtaan postausta kuvan DSC0291 vai DSC0292, kun näillä kuvilla on kuitenkin niinkin suuri ero kuin milli kuvakulmassa 😆



"Oikeassa elämässä" en tuo itseäni pahemmin esille ja olen myös ujo ja toisinaan todella epävarma itsestäni. Tämä tuntuu välillä hyvin ristiriitaiselta, koska taas blogissa tuon vahvasti esille sitä mitä olen ja mitä ajattelen. Välillä minusta tuntuu myös hyvin pinnalliselta laittaa esimerkiksi omia kuvia niin häikäilemättä esille. Tavoittelen jatkuvasti jonkunlaista tasapainoa ja harmoniaa näissä asioissa. Yritän ajatella, että tiedän itse miksi kirjoitan ja teen tätä ja mihin tähtään tällä kaikella, ja se on kaikkea muuta kuin pinnallista tai ahnetta.

Olen esteettinen ihminen ja pidän kauniista yksityiskohdista. Tästä johtuen olen tehnyt muutamia pieniä hankintoja vain ja ainoastaan blogikuvia varten, vaikka vastustankin ylimääräistä kuluttamista ja turhan roinan haalimista. Viimeksi hankin esimerkiksi Ikeasta muovisen peikonlehden, koska näin jo silmissäni miten monipuolisesti sitä voisi käyttää kuvissa. Meiltä löytyy kotoa myös monenmoisia servettejä, vaikka käytämme niitä oikeasti vain muutaman kerran vuodessa 🙈

Suunnittelen joskus päiväni sen mukaan, että voin hoitaa valokuvauksen tiettyyn aikaan päivästä, kun luonnonvalo on juuri sopiva. Kesällä onneksi valoa riittää melkein vuorokauden ympäri, mutta keskellä pimeintä talvea saattaa päivässä olla vain yksi ainoa tunti kun voin kuvata esimerkiksi olohuoneessa. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti ja haaveilenkin muutosta aurinkoisemmille maille 🌞

En tiedä kuinka monen bloggaajan kumppani oikeasti ymmärtää tätä touhua, mutta itse omistan puolison joka kannustaa minua tähän sataprosenttisesti. En muista montaakaan kertaa, että hän olisi valittanut kun ruoka tulee kylmänä pöytään koska se pitää ensin kuvata (yleensä naureskelemme tälläisille tilanteille yhdessä, koska onhan se nyt oikeasti naurettavaa ja vähän pinnallisen tuntuista). Hän saatta myös usein aurinkoisina päivinä itse ehdottaa, että lähdetään jonnekin kuvaamaan. Oikea kultakimpale 💛

Lukijapalaute on mielestäni äärettömän tärkeää ja on ihanaa, että lukijat jaksavat antaa palautetta ja parannusehdotuksia. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokaisen bloggaajan pitäisi pysyä uskollisena itselleen. Itse en esimerkiksi ikinä kirjoittaisi jostain aiheesta vain sen takia, että niin moni lukija olisi toivonut sitä, jos aihe ei kuitenkaan minua itseäni resonoisi millään tavalla. Silti on kiva saada ehdotuksia, sillä joskus (tai aika usein) lukijoiden toiveet kolahtavat itsellekin ja toisinaan lukijat osaavat myös tehdä esimerkiksi blogisivustoon liittyviä parannusehdotuksia, joita ei itse kirjoittajana ole tullut edes ajatelleeksi. Kommunikointi lukijoiden ja kirjoittajien välillä on siis todella arvokasta!



Haluaisin haastaa valloittavan Jennan Perhosena Lennän -blogista miettimään itseään bloggaajana 💖

Love & Light
Susanna

// English 

Me as a blogger: 

I am grateful and happy for every comment I have from my readers. 

Even if this blog is a hobby for me right now, I take it as a job. 

The best posts arises suddenly from my own thoughts, without any planning. 

I suck in all the things which associated with technology. My brother helps me a lot, thank god. 

I get my inspiration and ideas for blogging from everywhere. From books, magazines, other blogs, instagram, facebook, news, conversations with people, nature, moon, love, my own thoughts.. 

I'm a perfectionist (try to let go of that). I can spend so much time for choosing the right picture, for example. 

In "real life" I don't assert myself so much, and I'm a little bit shy and insecure. So sometimes I have very conflicting feelings about blogging. 

I'm very aesthetic person and love little details. So even if I resist unnecessary consuming, sometimes I buy something just for blog pictures. 

Sometimes I plan my days according to natural light. In winter we have only few hours per day when it's impossible to take pictures with natural light. 

My man support me one hundred percent with my blogging. He is amazing. 

I appreciate a feedback I get from my readers. Still I think that it's important to walk your own path, no matter what other says! 

4 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen postaus, miusta on jotenkin aina kiva lukea muiden bloggaajien bloggaamiseen liittyviä ajatuksia.

    Miulla on ihan sama juttu, etten "oikeassa elämässä" tuo itseäni kovin paljon esille. Ja juuri siksi omien kuvien ja ajatusten laittaminen blogiin tuntuu vieläkin vähän hassulta. Pystyn siis samaistumaan tuohon kohtaan hyvin. Miulla tosin omia kuvia on harvemmin, kun yleensä olen itse aina kameran takana. Puoliso joskus ottaa kuvia ja ihan mielelläänkin, onneksi, mutta nämä kerrat ovat aika harvassa joka tapauksessa.

    Mukavaa sunnuntain jatkoa sinne! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä oli hauska haaste toteuttaa! :) On aina jotenkin "helpottavaa" huomata, että muut painiskelevat joskus samanlaisten fiilisten kanssa :) Toisaalta minulle omien ajatusten julki tuominen blogin kautta on kyllä hyvinkin luontevaa, koska olen aina ollut parempi kirjallisessa kuin suullisessa ilmaisussa. Silti välillä tuntuu hassulta tuoda itseään niin häikäilemättä esille.

      Kiitos kommentistasi ja rentouttavaa sunnuntai-iltaa sinulle Anna <3

      Poista
  2. Kiitos todella paljon tästä tunnustuksesta, Susanna! Olen todella otettu, että ajattelit minua ja kirjoitit kommentissa blogiini niin kauniisti. Kiitos! <3

    Tätä tekstiä lukiessa minulle tuli jälleen vahvasti fiilis, että meissä on paljon samaa. Ja jotenkin ihanalla tavalla lähestyit tätä aihetta. :) Myönnän myös suunnittelevani päiväni usein kuvausvalon mukaan, katselevani elämää blogilinssin läpi, ostavani joskus jotain vain kuvia varten ja inspiroituvani monesta samasta asiasta kuin sinä. Kiitos tästä postauksesta, oli tosi mielenkiintoinen ja ihanan aito. Sellainen sinä oletkin! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Jenna, kiitos ihanasta viestistä! Olet täyttä kultaa <3

      Poista

Lämmin kiitos kommentistasi <3